O błędach popełnianych przez właścicieli sklepów internetowych

O błędach popełnianych przez właścicieli sklepów internetowych

Wielu z nas pewnie sądzi, że sklepy internetowe to bardzo intratne źródło dochodów. I tak może być w rzeczywistości jednak wymaga to olbrzymiego nakładu pracy, wielkiej wiedzy i przede wszystkim pasji. Szacuje się, że w polskim internecie działało w roku 2011 blisko 30 tysięcy różnego rodzaju sklepów internetowych. Nie wszystkie z nich, a prawdopodobnie zdecydowaną mniejszość cechuje strategiczny i solidnie przemyślany wybór rynku, pełna automatyzacja procesu dostaw i sprzedaży, sprawne posługiwanie się różnorodnymi formami promocji i marketingu oraz nastawienie na budowanie długotrwałych i mocnych relacji z klientem. Wielu przedsiębiorcom szukającym zysku w internetowej sprzedaży brakuje podstawowej wiedzy biznesowej czy o zróżnicowanych kanałach dystrybucji, nie znają strategii możliwych do realizacji e-biznesu. W dużej liczbie przypadków właściciele sklepów internetowej nie mają pomysłu na to, w jaki sposób można by stworzyć czy wyodrębnić niekonkurencyjną niszę, która pozwoliłaby na zwielokrotnienie zysków. Kolejnym problemem jest fakt, że internetowi przedsiębiorcy często rezygnują lub w ogóle nie biorą pod uwagę przeprowadzenia najbardziej elementarnego badania rynku czy rozeznania pośród konkurencji, rzucając się tym samym na głęboką wodę nie mając pojęcia o tym, co czaji się pod jej poweirzchnią.

[Total: 1    Average: 3/5]

Comments

comments