Marketing wirusowy jako podstawa istnienia e-biznesu

Marketing wirusowy jako podstawa istnienia e-biznesu

Marketing wirusowy, zwany również reklamą wirusową, to termin odnoszący się do zbioru technik marketingowych wykorzystujących istniejące już sieci społeczne w celu zwiększenia świadomości danej marki, poprzez samo-powtarzające się procesy podobne do rozprzestrzeniania się wirusa komputerowego. Reklama wirusowa może być przekazywana z ust do ust, jednak najlepiej działa wzmacniana przez możliwości jakie daje Internet. Marketing wirusowy może przyjmować formę klipów video, interaktywnych gierek wykonanych w technologii Flash, e-booków, obrazków czy wiadomości tekstowych. Nadrzędnym celem marketingowców jest dotarcie z reklamą do osób biorących czynny udział w życiu internetowych sieci społecznych, dzięki czemu prawdopodobieństwo szybkiego rozprzestrzenienia się treści reklamowej wzrasta i sprawia, że dociera ona do dużej liczby odbiorców i staje się tym samym znacznie bardziej skuteczna. Trudno jednoznacznie określić datę i miejsce powstania tej formy marketingu. Wiadomo, że termin marketing wirusowy został spopularyzowany w roku 1996 w amerykańskim magazynie branżowym. U podstaw marketingu wirusowego leży założenie, że reklama trafia o podatnej osoby, która zostaje nią zarażona przekazując później wirusa innym. Reklama – wirus przenosi się z osoby na osobę, a każda z nich przekazuję ją więcej niż jednej kolejnej osobie. Dzięki temu, w krótkim czasie informacja może dotrzeć do wielkiego grona odbiorców.

[Total: 1    Average: 3/5]

Comments

comments