Marketing fundamentem rozwoju

Marketing fundamentem rozwoju

Jeśli decydujemy się na taki odważny krok, jakim jest niewątpliwie założenie swojej własnej firmy i działanie na własną odpowiedzialność, musimy być pewni swoich umiejętności. Musimy być pewni siebie, że sobie poradzimy, że żadne trudności, które napotkamy, nie załamią nas i będziemy uparcie dążyć do naszych celów. Jest to prostsze, jeśli wykonujemy coś, na czym dobrze się znamy, czy też bardzo lubimy. Taka praca jest wykonywana z przyjemnością i jest o wiele bardziej efektywna. Ale własny biznes to składowa wielu elementów i najprawdopodobniej na wszystkich nie będziemy się doskonale od początku znali, przez co niezbędna będzie szybka nauka. Zakładanie firmy, wizyta w banku i konta bankowe to pierwsze i jak się potem okaże, te łatwiejsze etapy samodzielnego działania. Jeśli z wykształcenia jesteśmy np. ekonomistami, to finanse nie będą miały przed nami tajemnic i z pewnością poradzimy sobie z właściwym zaplanowaniem niezbędnej nam do działania ilości gotówki, zdobyciem jej i rozsądnym gospodarowaniem jej zasobami, aby nigdy nie stracić płynności finansowej. Ale w takim wypadku już np. marketing może być naszą „piętą achillesową”. I tego będziemy się musieli szybko nauczyć, bo obok finansów, marketing jest fundamentem rozwoju każdej firmy. Kiedyś pewien znany biznesmen powiedział taką oczywistą prawdę, której często się nie dostrzega, że firma jest miejscem w którym generuje się tylko koszty. Zyski i przychody są na zewnątrz, u potencjalnych klientów. I o ich zdobycie musimy usilnie zabiegać.

[Total: 1    Average: 3/5]

Comments

comments