Konkurencja, jak z nią wygrać?

Konkurencja, jak z nią wygrać?

Kiedy ktoś zakłada własną firmę opartą na innowacyjnym pomyśle, zaczyna się rozwijać i generować znaczne zyski, to może liczyć się z tym, że po pewnym czasie pojawi się na rynku konkurencja, która zacznie oferować te same dobra i nie raz po niższej cenie. Oczywiście można zabezpieczyć się patentami, jeżeli pomysł jest innowacyjny. Mimo to nie da się do końca uchronić przed podróbkami lub produktami podobnymi, wykonanymi w inny nieco sposób od prototypu. Niestety taka jest polityka otwartego rynku i należy liczyć się z konkurencją. Obecnie trudno jest mówić o monopolu, gdyż stał się on wręcz niemożliwy. Natomiast, kiedy ktoś zaczyna na czymś zarabiać, zawsze pojawią się chętni, którzy będą pragnęli sięgnąć po zyski z tego sektora. Najczęściej powstaje pytanie, jak przetrwać na rynku konkurencji? Można obniżyć koszty produkowania danego dobra, aby cena przyciągała klientów. Niestety zazwyczaj wiąże się to z obniżeniem jakości produktu. Można także zrestrukturyzować zatrudnienie. Jednak zwalnianie pracowników nie jest miłe dla żadnej strony. Kolejnym krokiem może być większa inwestycja w reklamę. Tylko, czy można wtedy zyskać pewność, że dzięki niej klienci nie udadzą się do tańszej konkurencji. Dobrze jest niekiedy zmodernizować produkt, aby stał się jeszcze bardziej oryginalny i zaspokajał nowe potrzeby.

[Total: 1    Average: 4/5]

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *